Regulamin sklepu GRA-PA sp. z o. o.

I. Warunki ogólne

Niniejszy regulamin dotyczy wszystkich zamówień złożonych przez Klienta (osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną) zawierającego umowę sprzedaży za pośrednictwem strony internetowej motograpa.pl, bądź też telefonicznie pod numerami telefonu:

507 683 858, (42) 307 05 85, 501 582 266.

Składając zamówienie za pośrednictwem motograpa.pl Klient akceptuje niniejszy regulamin, wobec czego proszę o zapoznanie się z jego treścią.

Zamówienia mogą być składane przez osobę fizyczną, która ukończyła 18 lat i nie jest pod opieką prawną opiekuna.

Dostępność produktów na stronie motograpa.pl w danym momencie nie jest gwarancją, że produkty te będą dostępne zawsze. Zastrzegamy sobie prawo do wycofania ze sprzedaży dowolnego produktu w każdym momencie. Jednocześnie chcielibyśmy poinformować, że dokładamy najwyższych starań aby informacje na stronie motograpa.pl były kompletne i aktualne. Wszystkie produkty, ich opisy i ceny mogą ulec zmianie w dowolnym momencie. Klienta obowiązuje wersja Regulaminu oraz produkty w cenie dostępnej na stronie motograpa.pl w momencie składania zamówienia

II. Składanie zamówień

Zamówienia można składać na stronie motograpa.pl lub telefonicznie pod numerem telefonu:
+48 507 683 858,
+48 (42) 307 05 85,
+48 501 582 266.

Możliwym jest również uzyskanie informacji o dostępności produktu poprzez przesłanie zapytania na adres e-mail sklepu: sklep.grapa@wp.eu

Jeśli z jakiegokolwiek powodu nie będziemy mogli zrealizować zamówienia, poinformujemy Klienta o tym najszybciej, jak to możliwe. Gdybyśmy otrzymali już płatność za takie zamówienie, podejmiemy zwrot wpłaconej kwoty w ten sam sposób, w jaki dokonano płatności.

III. Ceny i koszty dostawy

Ceny wyświetlane na stronie motograpa.pl zawierają ustawowy podatek VAT, ale nie zawierają kosztów dostawy.

Koszt dostawy każdego zamówienia jest taki sam niezależnie od rozmiaru lub wagi paczki. Koszt każdej metody dostawy jest wyszczególniony na etapie finalizacji zamówienia. Zamówione produkty dostarczymy na wskazany przez Państwa adres w Polsce. Koszt przesyłki za granicę Polski możliwy jest po uprzedniej konsultacji ze Sprzedawcą sposobu dostawy i jego ceny.

Sprzedawca dokłada wszelkich starań aby zakupiony towar był w możliwie jak najszybszym terminie wysłany do Klienta. Staramy się dostarczyć zamówienia w terminie do 3 dni roboczych od momentu dokonania zakupu.

Pomimo tego, że dokładamy wszelkich starań, aby Klient otrzymał jak najszybciej zamówiony towar to jednak nieprzewidziane wydarzenia i okoliczności mogą spowodować opóźnienie dostawy. Towar wysyłany jest za pośrednictwem firmy DPD Polska sp. z o.o., za której działalność i ewentualne opóźnienia w dostawie nie ponosimy odpowiedzialności.

IV. Dowód zakupu

Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon lub faktura VAT. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005 roku w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur (Dz. U. Nr 133, poz. 1119) faktura VAT nie wymaga podpisu.

Wskazany dowód zakupu dołączony jest do paczki i znajduje się w jej opakowaniu lub pod listem przewozowym firmy kurierskiej.

V. Montaż zakupionego towaru

Wszystkie towary oferowane za pośrednictwem strony internetowej www.motograpa.pl są nowe i posiadają gwarancję jakości producenta. Wszystkie oferowane na stronie sklepu części samochodowe przeznaczone są do montażu w warsztatach specjalistycznych, w których pracują osoby posiadające odpowiednią wiedzę do odpowiedniego montażu zakupionej części samochodowej.

V. Montaż zakupionego towaru

1. Klient będący Konsumentem, który zawarł umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny. Bieg terminu na odstąpienie od umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia towaru w posiadanie przez Konsumenta (doręczenie towaru).

2. Konsument może odstąpić od umowy, składając przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie należy złożyć na formularzu znajdujący się w zakładce „zwroty i reklamacje” bądź za pośrednictwem sklep.grapa@wp.eu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

3. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa umowę uważa się za niezawartą.

4. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

5. Przedsiębiorca dokona zwrotu otrzymanych płatności od konsumenta w chwili otrzymania zwracanego towaru do siedziby sklepu.

6. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów

7. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.

8. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy w rozumieniu art. 34 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (z późn. zm.).

VII. Reklamacja

1. Dokładamy wszelkich starań, aby oferowany przez sklep internetowy towar był pełnowartościowy oraz wolny od wad. Jednakże gdyby okazało się, że zakupiony towar posiada wady fizyczne lub prawne w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego Klientowi przysługuje prawo złożenia reklamacji.

2. W przypadku wadliwości zamówionego towaru, GRA-PA sp. z o. o. odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne towaru, o ile została ona stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Klientowi będącego konsumentem.

3. Klient będący przedsiębiorcą utraci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeśli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił Sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeśli nie zawiadomił Sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie przed jego upływem zawiadomienia o wadzie.

4. Reklamację należy złożyć poprzez wypełnienie formularza reklamacyjnego zamieszczonego na stronie motograpa.pl w zakładce „zwroty i reklamacje”, a następnie przesłanie zakupionego towaru wraz z dowodem zakupu i wypełnionym formularzem na adres siedziby sklepu:

GRA-PA sp. z o. o.
Kalinowskiego 1
93 – 643 Łódź

5. W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient winien zawrzeć opis zaistniałego problemu.

6. Sprzedawca w terminie 14 dni kalendarzowych ustosunkuje się do reklamacji Klienta będącego konsumentem z tytułu rękojmi i powiadomi go o sposobie dalszego postępowania.

VIII. Polityka prywatności

1. Administratorem danych osobowych jest GRA-PA sp. z o. o. z siedzibą w Łodzi przy ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 17 lok. 5A; wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi – Śródmieścia w Łodzi XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000716145, NIP: 725-225-82-10. Dane osobowe użytkownika będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a, b i c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/678 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz.UE.L 2016 Nr 119), w celu zakładania konta, zarządzania nim, a także obsługi technicznej, świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym realizacji umów oraz dokonywania płatności, obsługi reklamacji, a także obsługi zgłoszeń dokonanych m. in. poprzez formularz kontaktowy. Podanie danych jest dobrowolne, w zakresie niezbędnym do realizacji umowy. Podane dane, takie jak imię, nazwisko, adres, numer telefonu, adres e-mail są niezbędne do zawarcia umowy oraz prawidłowego jej przebiegu.

2. Użytkownik może również wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach informacyjnych i marketingowych przez GRA-PA z o. o. Zbierane dane przetwarzane będą wyłącznie w celu świadczenia usług w serwisach, których właścicielem jest GRA-PA sp. z o.o.

3. Użytkownik posiada prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawie do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawie do przenoszenia danych – na zasadach określonych w art. 16-21 RODO. W tym celu użytkownik może skorzystać z ustawień swojego konta lub powinien skontaktować się z GRA-PA sp. z o.o. w formie elektronicznej – sklep.grapa@wp.eu lub w formie pisemnej na adres siedziby. Użytkownik posiada prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, w przypadku uznania, że dane są przetwarzane niezgodnie z przepisami prawa. GRA-PA sp. z o. o. dokłada wszelkich starań, aby zapewnić zgodność przetwarzania i ochronę danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności przepisami RODO oraz aktualnie obowiązującymi przepisami prawa polskiego regulującymi ochronę danych osobowych. Dane osobowe przetwarzane są w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom trzecim. Dane są przechowywane przez cały okres posiadania Konta w sklepie internetowym, a także obowiązywania umowy, również po jej ustaniu, w celach dochodzenia i obrony roszczeń, wywiązywania się z obowiązków wynikających z przepisów prawa, zwłaszcza podatkowych i rachunkowych, statystycznych i archiwizacyjnych 3 lata.